středa 26. prosince 2012

Přečteno: Rozbřesk - Stephenie Meyer

- série Stmívání
- 608 stran
- vydalo nakladatelství Egmont 2009

Být bezvýhradně a neodvolatelně zamilovaná do upíra je pro Bellu Swanovou splněným snem a zároveň noční můrou, jež se nebezpečně propletá s realitou. Bellu, zmítanou prudkou vášní k upírovi Edwardu Cullenovi a zároveň upřímnou náklonností k vlkodlakovi Jacobu Blackovi, čeká bouřlivý rok plný pokušení a ztrát. V něm se musí s konečnou platností rozhodnout, zda vstoupí do temného, ale lákavého světa nesmrtelných, nebo zda bude žít plnohodnotným lidským životem. Nevyhnutelnost tohoto rozhodnutí se vine celým Belliným příběhem jako červená nit, na níž visí osudy obou kmenů. A jakmile se Bella rozhodne, dojde k celému řetězu nečekaných událostí, jež mohou mít nedozírné následky. Budou vlákna Bellina života – objevená ve STMÍVÁNÍ a poté roztřepená a potrhaná v NOVÉM MĚSÍCI a ZATMĚNÍ – zničena v okamžiku, kdy se zdá, že se opět zahojí a spojí dohromady…?

Moje hodnocení:
Stmívání? Klasika! Potřebovala jsem si oživit děj předtím než jsem měla jet do kina na poslední film.
Rozbřesk je skvěle propracovaná kniha. Velmi dobře se čte, srší romantikou a nebezpečím. Bella je skvělá hrdinka, velmi komplikovaná osobnost a odvážná dívka. Bellu mám ráda, jak v knize, tak ve filmu. Jen mě občas štve, jak až přehnaně opěvuje Edwarda a nejsem velmi spokojená s její volbou přítele.
Rozbřesk je  velmi komplikovaný a zlomový. Líbí se mi ta spousta nebezpečí - Bellino těhotenství, komplikovaný porod a proměna. Velmi zajímavé je i začlenění do nového života i vyvrcholení děje s Volturiovými.
Velmi mě mrzí, že už není další pokračování, ale Rozbřesk byl skvělé zakončení.

Obálka:
Obálka k Rozbřesku se mi celkem líbí..Samozřejmě mám radši anglické obálky..

Žádné komentáře:

Okomentovat