středa 19. prosince 2012

Twilight sága a já..aneb slasti a strasti

Díky Twilight sáze jsem dnes, kde jsem. Díky těmto 4 úžasným knihám jsem začala zdárně číst a poznávat knižní svět..

Moje první setkání s Twilight bylo půl roku před promítáním 1.dílu, kdy mě jedna kamarádka (patří jí velké díky) ukázala trailer. Tehdy se nám velmi líbil Robert Pattinson coby Cedrik Diggory v Harry Potterovi. Tudíž jsme o něm sháněli různé informace, njn puberťačky v deváté třídě. Ten rok šlo Stmívání do kin a my se společně s kamarádkou na něj dívali u nich doma. Děj byl zajímavý a herci hráli skvostně. Až tehdy jsem zjistila, že film má i knižní předlohu. 

Protože se mi film opravdu velmi líbil( a na popud svých kamarádek, které ji už četly), jsem se rozhodla si knížku přečíst taky. Potom se stávalo Stmívání stále populárnějším a mě to strhlo samozřejmě sebou. Hned po 1. knížce, jsem se vrhla na druhou, která mě až tak velmi nenadchla, ale bylo super ji číst. Sice jsem si občas říkala, že je docela přehnaný ten Bellin žal, který popisuje slovy: "Jako bych měla v hrudi obrovskou díru.." Nikdy by mě nenapadlo se takhle trápit kvůli klukovi, ať by to byla láska sebevětší. Navíc jsem si v tomhle dílu velmi oblíbila Jacoba. Začal se mi líbit více než Edward.
Tehdy o prázdninách jsem vzala dvd se Stmíváním ke své sestřence, která ho do té doby neznala a nutila ji, aby se taky podívala. Shlédli jsme ho spolu a ještě ten rok jsme jely na 2. díl tedy na Nový měsíc do kina. Měly jsme štěstí a tehdy jsme viděly v kině oba dva díly , 1. i 2. za sebou. Naštěstí tomu Andrea  taktéž propadla. Takže jsme si vyměňovaly plakáty, půjčovaly si knížky, psaly si novinky a napjatě čekaly na další soundtracky a další filmy. Stala se mojí best friend.. 
V příštím roce přibližně 3 měsíce před uvedením Zatmění do kin byla vydána poslední knížka Rozbřesk, kterou jsem musela bezpodmínečně mít být mezi prvními kdo si ji přečtou.

Kdy jsem četla Zatmění si už moc nepamatuji. Vím, že se mi celkem líbilo a příběh byl docela dobrý. Celkově na těchto knihách se mi líbí ta procítěnost, detaily, zamilovanost ale i praktický a normální život, který dokáže jediný kluk obrátit vzhůru nohama.
Bohužel na Zatmění jsem v kině nebyla. Bylo u mě takové období, kdy mě Twilight i unavovalo a více mě braly tehdy začínající Vampire Diaries. Ty mě strhly hned po vtrhnutí Nového měsíce do kin. Proto jsem se na Zatmění až tolik netěšila.
Mojí velkou výtkou je přeobsazení Viktorie, Rachel Lefevre byla do role Viktorie dokonalá. První dva díly se objevila a její výměna mě naštvala. Nicméně film jsem shlédla a opět se na Twilight naladila.

Na 1.dílu Rozbřesku, který přišel téměř rok a půl po Zatmění jsem taktéž v kině nebyla, čehož teď docela lituji. Sice byl tento díl trochu "slabší" než ten následující, ale stejně mohlo být úžasné ho v kině vidět. 
Tehdy to opět bylo období Vampire Diaries, doslova mě pobláznily a vysílaly se každý týden a Rozbřesk přišel po velmi dlouhém čase. 
Nicméně tento díl byl úžasný. Ten "tragický konec" mě dostal, ten komplikovaný porod, ta super scéna s proměnou a rudé oči na konci, kdy se muselo čekat zase další rok.. Bylo to absolutně jiné než jsem si představovala, bylo to mnohem lepší! 
Kniha byla skvělá, bohužel jsem měla rozporuplné pocity, když byla Bella už upírkou. Nevím, byl to velký zvrat, stejně jako je to v případě Eleny z VD, ta se mi jako upír nelíbí vůbec.

Na 2.díl Rozbřesku jsem se připravovala už měsíce předem. Sháněla jsem informace. Když se objevil program v kině, tak jsem ho hned zamluvila, což bylo na konci října. Chtěla jsem mít 100% jistotu, že se tam určitě dostanu a určitě ho uvidím. Bohužel jsem se s Andreou do kina od promítání Nového měsíce nedostala, ale zase jsem byla s kamarádkou, bratrem a dokonce i s mámou, to bylo úžasné.
Poslední díl mě sebral. Byl téměř dokonalý.  Velké mínus dávám moc "umělé" Reneesmé, kdy z ní ten počítač doslova bil do očí. Další připomínkou jsou Aliciny vize, pokud si dobře pamatuji, nemohla nikdy vidět ve vizích vlkodlaky a po čas porodu ani Reneesme. Tak jak je možné, že je viděla v bitvě a poté taky Jacoba a Reneesmé spolu? Velmi zajímavé, nejspíš se její vize trochu vyvinuly. Je možné, že jsem něco přehlédla a případné připomínky příjmu se ctí =).

Ale i tak 2.část Rozbřesku byla skvělé zakončení tohoto fenoménu. Musím se přiznat, že mě "odchod" Twilight ságy docela sebral. Byla se mnou po celou střední školu a celých dobrých 5 let.
Tímto článkem bych se s ní chtěla rozloučit. Byla pro mě v některých chvílích vším. A díky ní jsem našla své místo v knižním světě. Za to jsem vděčná..

Cílem tohoto článku byla vedle loučení i rekapitulace a souhrn věcí, které jsem za ty dlouhé roky posbírala..


Takže toto povlečení mám už téměř 3 roky.



Tady se nachází puzzle, které jsem právě před momentem dostavěla =). Batoh, který nosím jen příležitostně. Penál, který momentálně moc nepoužívám. Další jsou 2 sešity v pevných deskách a jeden obyčejný, ve kterých se nachází všechny články, výstřižky, rozhovory, obrázky a vše týkající se Twilight ságy.




 Taktéž zdi mého pokoje zdobí Twilight. Vybrala jsem jen kousky zdí, kde se Twilight vyskytuje nejvíce.



Kromě 2. a 3. ze Zatmění se chystají všechny na zeď. Nejspíš nahradí některé z Nového měsíce.
Navíc je toto jen zlomek plakátů, které mám. Přesný počet neznám, spočítám a dodám ho později.



Tak těmihle knížkami to začalo, průvodce už byly jen důležitou třešničkou na dortu.



A taky pár drobností, chybí mi zde propiska s Edwardem, tužka s Jacobem a pár placek z Nového měsíce.
Jinak jistě si ještě pořídím i poslední díl na DVD. Jen co bude v oběhu.

Tak to je ode mě vše. S Twilight ságou jsem se náležitě rozloučila.
Už jste to taky udělali?

Žádné komentáře:

Okomentovat