čtvrtek 24. ledna 2013

Přečteno: Padesát odstínů šedi - E L James

- série Padesát odstínů
- 512 stran
- vydalo nakladatelství XYZ

Studentka literatury Anastasia Steel má za úkol zpracovat rozhovor s úspěšným a bohatým podnikatelem Christianem Greyem (Grey = angl. šedý, odtud název knihy 50 odstínů šedé).

Na domluvenou schůzku přijde muž, který Anastasii neuvěřitelně přitahuje. Je okouzlující, krásný, neuvěřitelně chytrý, svůdný a hrozivý. Nezkušená a nevinná dívka poprvé zažívá pocit, že nějakého muže chce. Z jedné strany ji odrazuje jeho záhadná rezervovaná osobnost a z druhé strany se mu strašně touží přiblížit.

Starší a zkušený Christian není schopen odolat klidné kráse, důvtipu a nezávislému duchu mladé dívky. Ať chce nebo ne, musí si přiznat - touží po ní, chce ji...ale za svých vlastních podmínek.

Anastasia je šokovaná i vzrušená Christianovými nezvyklými erotickými chutěmi. Váhá, ale není schopná mu odolat. Vášnivý živočišný vztah odkrývá jejich tajemství i temné sexuální touhy.


Moje zhodnocení: Spoilery
Tato knížka ve mě zanechala rozporuplné pocity. Začátek je celkem nevinný a obyčejný. Rozjezd je pozvolný a místy nudný- 
Christian se zdál ze začátku celkem pohodový, alespoň na mě tak působil. Anastasie mi připadala trochu naivní a její posedlost Greyem je jako u Belly s Edwardem (z těchto knih autorka čerpala vztahy mezi postavami). Stmívání  říznuté erotikou..Čili skvělá kniha..
Když jsem knihu začínala číst, věděla jsem v kostce, oč by mělo jít (spíše jsem ji četla, hlavně kvůli tomu, co jsem se o ní již dříve dozvěděla), stejně mě ale některé pasáže překvapily. Například smlouva mezi Christianem a Anastasii.
Christiana jsem si bohužel moc neoblíbila. Na můj vkus byl moc arogantní, prudký a mnohdy i bezcitný zloduch, v jehož pařátech uvízla nevinná dívka. Opravdu mi tak občas připadal. Jeho posedlost kontrolou byla alarmující (obdivuji autorku za dokonalé vykreslení kontrolou posedlého člověka). Společně ale berou část z toho druhého..
Co mě naprosto uchvátilo, byly jejich e-maily. Dvojsmysl v nich jen sršel a byly prostě dokonalé.
Uznávám celý příběh byl zajímavý, četla jsem, kdykoliv byla možnost a většinou jedním dechem.
Christianovy okamžité změny nálad mě taktéž jako hlavní hrdinku vždycky rozladily.
Anastasii vlastně lituji, ona jeho opravdu milovala, myslím, že i on ji z části mohl milovat, jenže mezi nimi stále stojí jeho "červená mučírna", jak ji Ana pojmenovala.
Velmi si toužím přečíst 2.díl, co nejdříve to půjde.

Obálka:
Výřečná, ale průměrná. 

Žádné komentáře:

Okomentovat