pondělí 8. dubna 2013

Přečteno: Loď mezi hvězdami - Beth Revis

- série Vesmír 
- 360 stran
- vydalo nakladatelství CooBoo

Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel. Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít...

Moje zhodnocení: Obsahuje spoilery
Loď mezi hvězdami byla prostě ve všech ohledech skvělá. Zpracování, námět, sled i dynamičnost byly suprové. Líbil se mi nevšední nápad,  krátké kapitoly a oblíbila jsem si hlavní hrdiny.
Popravdě téma vesmír je mi vzdálené, nemám jej ráda a jsem vůči tomuto druhu literatury skeptická a nepřístupná. LMH  byla můj první počin s prvky vesmíru a popravdě jsem byla nadšená. Nevěřila jsem, že vesmír může být tak hezky popsán.
Hlavní hrdinku Amy jsem si oblíbila, byla vržena do neznámého světa a dokázala se s tím poprat.
Velmi mě zaujalo zmrazování a rozmrazování (kdo četl, ví oč se jedná). Celkově život na lodi mi připadal zvláštní, ale takovým příjemným způsobem. Velká PAF přišlo s obdobím "množení", tím sem byla až šokovaná =D. 
Vztah mezi Amy a Synem byl až elektrizující. Oba se mi zdáli nesmírně nevinní a scény, když byli spolu, měly  svou osobitou jiskru. Nicméně mě moc nepřekvapilo, když vyšlo najevo, kdo Amy probudil "rozmrazil", čekala jsem to hned od začátku.
Já osobně bych se nejspíš na takovéto lodi zbláznila. Žádná minulost za mnou a nejistá budoucnost přede mnou. Jen pár stěn, žádný čerstvý vzduch a nekonečný vesmír kolem. 
Naprosto úžasná byla kapitola č. 78 kdy vyšla velká pravda najevo a bylo třeba jen 4 slov.
Na další díl se ohromně těším. Doufám, že bude aspoň stejně dobrý jako LMH.
Měla bych však jednu výtku a to k psaní slova Ksakru. Tvar Xakru se mi nelíbil a bil mě do očí.

Obálka:
Obálka je naprosto nádherná. Dvojice téměř dotýkající se svými rty a nádherné pozadí plné barevných hvězd. Úžasná!

Žádné komentáře:

Okomentovat