pátek 26. dubna 2013

Přečteno: Tajemství upírů - L.J.Smith

- série Říše temnot
- 240 stran
- vydalo nakladatelství Fragment
- 1.díl série

Šestnáctileté Poppy zbývá pár týdnů života. Trpí rakovinou slinivky a není šance na vyléčení. Její dlouholetý přítel James jí nabídne řešení. Tím však poruší přísné zákony Říše temnot a teď ho čeká trest za vyzrazení tajemství a za lásku k člověku. Bude mít Poppy dostatek odvahy, aby se dobrovolně stala upírem? Podaří se jim společně uniknout před nejhorším trestem? 


Moje zhodnocení: Obsahuje spoilery
Musím se přiznat, že tato knížka mě velmi zklamala. Moc se mi nelíbila a to většinou čtu od Smithové Upíří deníky, které sice nejsou taky kdovíjaký objev, ale pro mě docela dobrá oddechovka.
Sice obdivuju autorku, že začala psát upírské příběhy předtím než jsem se narodila a musím uznat, že první tři díly deníků nejsou špatné. 
Bohužel tato série je podle mě opravdu místy přitažená za vlasy. Upíří deníky jsou sice tuctové a zdlouhavé, ale dokážu se u nich dostat do děje. Tohle je podle mě ještě větší tuctovka. 
Hlavní hrdinové mi nebyli sympatičtí, trochu možná Ash, který se tam bohužel moc neohřál..Takže se mi spíš nelíbili..James, který měl být hlavní postavou, mi přišel po celý příběh spíše okrajový. 
Hlavní myšlenka s nevyléčitelnou nemocí, touha po přežití a nový nesmrtelný život se mi líbila. Kvůli tomu jsem také po knize sáhla..Bohužel jsem trochu přestřelila. 
A rozhodně se mi nelíbil proces přeměny. Třikrát výměna krve? Trapas. Mohlo to být více komplikovanější. 
Váhám, zda si přečíst 2.díl. Stoprocentně do něj ale nebudu vkládat peníze, jen když na něj narazím v knihovně a široko daleko nebude nic lepšího..Takže tak..

Žádné komentáře:

Okomentovat