neděle 21. dubna 2013

Ukončené série v mé knihovně (7)

Po dlouhých 4 měsících jsem si konečně našla čas sepsat další část, tentokrát už 7., rubriky Ukončené série v mé knihovně. Tento díl se budu věnovat sérii Hunger Games.
Měla jsem již více možností psát o této sérii, ale nejprve jsem si chtěla sérii dočíst. Minulý rok v lednu jsem četla 1.díl a poté nic. Přitom jsem měla celou sérii už doma.

1.díl Aréna smrti

Vítězství znamená slávu a bohatství.
Prohra znamená jistou smrt.
Hladové hry začínají...
Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit?
V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her – boje na život a na smrt živě přenášeného televizí.
Šestnáctiletá Katniss Everdeenová, která bydlí sama se svou matkou a mladší sestrou, považuje účast ve hrách za rozsudek smrti, když se nabízí jako dobrovolnice, aby nahradila svou sestru, jejíž jméno bylo vylosováno pro letošní ročník. Katniss se ale už v minulosti ocitla na pokraji smrti – a je odbornicí na přežití. Aniž by chtěla, stává se soutěžící. Má-li však vyhrát, musí učinit řadu rozhodnutí, která staví přežití proti lidskosti a život proti lásce.

2.díl Vražedná pomsta
Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje!
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

3.díl Síla vzdoru
Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí - s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce - reprodrozdem - bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.

Moje zhodnocení: SPOILERY
Tato série pro mě byla neobyčejná. Nedokážu uvěřit tomu, že někdo dokázal něco takového vytvořit. Hunger Games se zařadilo mezi mé nejoblíbenější.
První díl byl bravurní, dostat se do děje bylo snadné a doslova mě to pohltilo. Postavy jsem si velmi oblíbila. Katniss byla skvělá, stejně tak Peeta a Hurikán. Hodně jsem fandila Catovi, nebyl podle mě zase tak špatný, jen oběť toho všeho, jako ostatně všichni. 
Začátek Arény smrti mi přišel velmi pozvolný a akce se dostalo až za polovinou knihy, to ji ale neubralo na kráse. Vztah Peeta a Katniss byl opravdu skvělý. 
V knize se střídali šťastnější chvíle s těmi tragickými, když jsem četla o smrti Routy, hodně mě to dojalo. Potom když jsem viděla tuto scénu ve filmu, vhrkly mi slzy do očí.
2.díl byl super už od začátku. Objevilo se mnoho nových postav,některé dobré jiné špatné. 
3.díl musím říci mě trochu zklamal. Na můj vkus se stále řešil jen odboj a točily se proklamy. Plusem byl Peeta, kterému trochu přeskočilo. 
Nejvíce mě naštvalo, když autorka nechala zemřít Prim a Finnicka. Finnicka jsem si oblíbila a tohle jsem považovala za podpásovku, stále jsem čekala, že se znovu objeví.
Děj mezi Hurikánem a Katniss mi přišel dosti otevřený. To se mi nelíbilo. A musím říct, že ani skoky do budoucnosti ve smyslu "o deset let později" nemám ráda. 
Nicméně jsem s koncem HG spokojená a těším se až si ji přečtu znovu.

Obálky knih:
Obálky knih nejsou zas tak špatné. Nádherné k sobě ladí 



2 komentáře:

  1. Hunger games jsem si koupila celou sérii v jednom. Teď bych chtěla všechny knihy zvlášť. :/ Ale je to skvělá série. )

    OdpovědětVymazat
  2. Na Hunger Games sa chystám, hoci pre mňa je to skôr mimo žánru- ja som skôr na klasiku, ale čo- čítanie mimo žánru je občas veľmi príjemná zmena :)

    OdpovědětVymazat