pátek 14. června 2013

Přečteno: Síla vzdoru - Suzanne Collins

- série Hunger Games
- 336 stran
- vydalo nakladatelství Fragment
- 1.vydání
- dystopie, akční, sci-fi

Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí - s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce - reprodrozdem - bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.


Moje zhodnocení: Obsahuje spoilery
Celý třetí díl HG se nesl ve znamení odboje a natáčení odbojových proklam. Prakticky neustále se natáčely nějaké proklamy a děj trochu stagnoval. Oživení děje bylo Peetovo zajetí, jeho odboj proti Katniss a jeho následné šílenství. To pohnulo děj trochu k životu. Katniss v tomto díle moc zažila - Peetova nenávist vůči ní, Hurikánovo vyznání, smrt sestry Prim a zničení 12.kraje..
Tento díl byl opravdu nabitý a opravdu velmi velmi mě naštvala smrt Finnicka, kterého jsem si velmi oblíbila. Hodně silné bylo číst o smrti dětí, které si Snow nechal kolem svého domu na svou ochranu. Tehdy zemřela i Katnissiina sestra Prim. 
Co se mi velmi líbilo, byl život ve 4.kraji, kde všichni vzbouřenci žili v podzemních krytech., dále také Snow v zajetí a scéna, kdy Snow Katniss našeptá, že vůdkyně 4.kraje Coinová chce na jeho post, na jeho popud Katniss Coinovou zastřelí lukem.
Další dobrá myšlenka byla uspořádat poslední hladové hry a do arény poslat bohaté děti z Kapitolu, to se bohužel nekonalo.
Snow nakonec umírá, Katniss si volí mezi Peetou a Hurikánem - správná volba podle mě, i když děj s "odmítnutým" mi přijde nedokončený.
Objevuje se zde  také pasáž : Po 10 letech...Na tyhle pasáže jsem alergická..pasáže typu, o deset let později jsem měla 2 děti a žila jsem si spokojeně =P..
Celkově se mi celé série HG líbila, byla originální a dle mého gusta.

Obálka:
Obálka tohoto dílu se mi nelíbí tak jako předcházející dvě. Ten světlý design mě bije do očí, určitě bych volila tmavě modrou. Jinak zpracování a reprodrozd na obálce je pěkné..

Žádné komentáře:

Okomentovat