úterý 4. června 2013

Přečteno: Vražedná pomsta - Suzanne Collins

- série Hunger Games
- 328 stran
- vydalo nakladatelství Fragment
- 1.vydání
- dystopie, akční, sci-fi

Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Moje zhodnocení: Obsahuje spoilery
Musím říct, že tento díl se mi velmi líbil, předčil částečně i jedničku. Určitě tu bylo víc akce a lepší ukázka útlaku ze strany Kapitolu. Hned začátek byl překvapující a vše vyústilo v další krvavé boje. Velmi se mi líbila  pasáž, kdy se Katniss dozvídá, že se musí vrátit zpět do arény, spolu s ostatními vítězi z minulých ročníků. To  bylo pro mě opravdu hodně emotivní. Jinak svatba Katniss s Peetou? To mě trochu bylo do očí, chápala jsem jejich situaci, po tom co se stalo na konci 1.dílu, neměli kvůli přežití na výběr, ale stejně mi to přišlo blbý =). 
Aréna mě překvapila i nepřekvapila. Očekávala jsem nějaké prostředí kde Dívka v plamenech asi nebude moc ve svém živlu, ale nápad s pláži, která se řídila hodinami byl originální ( Kdo četl, ví o čem tu kecám). 
Velkým plusem pro mě byla nová postava Finnicka! Arogantní, namyšlený týpek, který má ovšem dobré srdce a fůru špatných zážitků za sebou. Finnick měl něco do sebe, byl vážně dobrý, proto mě zvedla ze židle událost ve 3.dílu!! 
Co mě opravdu mrzí je, že Hurikán zde nedostal téměř žádný prostor, mám velmi ráda scény mezi ním a Katniss. Pár opravdu šokujících tu bylo, ty jsem si užila!
Konec byl ze všech nejlepší! Zničená aréna, Peeta v zajetí, Katniss tváří hnutí odporu, zničení 12 kraje a potom ta skvělá scéna mezi Kat a Hurikánem v závěru! Úžasná kniha, už se těším, až si ji znovu přečtu!!

Žádné komentáře:

Okomentovat