úterý 6. srpna 2013

Přečteno: Padesát odstínů temnoty - E L James

- série Padesát odstínů
- 656 stran
- vydalo nakladatelství XYZ
- 1.vydání
- román, erotika

Poté co Anastasia Steeleová na vlastní kůži pocítí, jak temná jsou tajemství Christiana Greye, opouští ho. Přese vše, co se mezi nimi stalo, na něj stále nemůže zapomenout. Když jí tedy Christian předloží novou smlouvu, nemůže odolat a vrací se k muži, kterého miluje. 

Postupně odhaluje všechna tajemství a zjišťuje, že jeho padesát odstínů šedi je temnějších, než si kdy dovedla představit. A zatímco Christian bojuje se svými démony, Ana musí učinit nejdůležitější rozhodnutí ve svém životě...


Moje zhodnocení: SPOILERY!
Prvně musím napsat, že jsem se do této série opravdu zbláznila! Opravdu vím, proč nese označení bestseller a fenomén.
Kniha se čte jedním dechem a maily mezi Christianem a Annou jsou vážně úžasné! Druhý díl se mi zdál odlehčenější, ale svým způsobem více akční a obsáhlejší.

Moc mě nepřekvapilo, když se Anna po incidentu z 1.dílu s Christianem rozešla, ale bylo mi jasné, že to nebude na dlouho a taky, že ano. Hned z kraje knihy se opět usmíří.
Anna od začátku prošla velkou změnou. Od naivní a nevinné dívenky se vypracovala k silnější a nebojácnější ženě, které si nenechá nic líbit.
Oproti tomu Christian prochází většími změnami – stává se smířlivějším, zvládne se omluvit za svou chybu a za žádnou cenu nechce Annu ztratit.
V celém románu se objevuje nepřeberné množství sexuálních scén a narážek, tak to mu přece v románu bývá. Ovšem objevují se i docela převratné prvky. Některé mě opravdu dokázaly zvednout ze židle a musela jsem je chvíli rozdýchávat – například submisivní Christian! Ano, přesně tak.
Je zde vysvětleno velké množství věcí z Christianovy minulosti, o jeho temných tužbách a proč si vybírá ženy, tak moc podobné jeho biologické matce. Docela zvrhlé mimochodem.
Samozřejmě mám i své oblíbené scény, většinou jsou to ty převratné a jedním z takových převratů je, když Christian dovolí Anně se ho poprvé pořádně dotýkat.
Do jejich vrkání se ovšem objevují i problémy – přítelkyně Christianovy matky, která ukázala mladému Christianovi jedny z nejtemnějších tužeb se o něj stále pokouší, objevuje se zde i Ex sub Leila, poměrně šílená.
Christian se už posouvá od tzv.“šukání“ k milování a vyznává Anně svou lásku.
Rozhodně je kniha naplněna větším množstvím romantiky, intrik a žárlivosti.

Přibližně v polovině jsem si představovala děj typu: teď se vezmou, koupí si dům a budou spolu mít děti a moje představa byla téměř přesná!!

Jsem velmi zajímavá na finále této série, i když tuším jak to vše dopadne, ale velmi ráda si to přečtu!

Obálky této série jsou úžasné!

Žádné komentáře:

Okomentovat