čtvrtek 8. srpna 2013

Rudá jako rubín: Moje zhodnocení

Právě včera jsem shlédla Rudou jako rubín, která vyhrála v anketě. Byla jsem na ni velmi zvědavá, protože teprve nedávno jsem přečetla jedním dechem knihu a byla vážně dobrá. Trochu mi sházela nějaká ta hlavní zápletka, kromě tedy cestování v čase a vývoje vztahu mezi Gwen a Gideonem.
Ve filmu ji doplnili honbou po tajemném proroctví, které se váže ke každému kameni z chronografu.

Musím přiznat, že dívat se na německý film s titulky pro mě bylo zcela nové a popravdě zlatá angličtina. O tom že je Rubinrot z německé produkce jsem věděla dávno, vždy autorka knihy je Němka, přesto mi to docela překáželo. Učila jsem se němčinu dlouhé roky a upřímně ji nesnáším, takže to mi trochu kazilo požitek z filmu. Nenechala jsem se ale zcela znechutit a odhodlala jsem se tento dvouhodinový film shlédnout.

Obsazení:
Žádný herec mi nebyl známý, ale s výběrem jsem vcelku spokojená.
Herečka Marie Ehrich, která přivedla k životu Gwendolyn se mi líbila. Nějak podobně jsem si Gwen představovala. Trochu zavržená dívka, která se snaží splynout s okolím, ale dokáže se bránit.
Představitel Gideona Jannis Niewöhner byl na tuto roli stvořený. Vyplnil všechny mé představy o Gideonovi, které jsem si utvořila při čtení knihy.

Děj:
Líbilo se mi, že většina scén z knih byla použita. Jsem za to velmi ráda, velká část knihy je ve filmu obsazena. Ovšem závěr se naprosto odklonil od pravdy. Nemohu soudit jak tvůrci nakročili k 2.dílu, protože jsem ještě neměla možnost jej číst. Ale děj filmu byl zakončen, jak jinak než happyendem. Čili je uzavřen.
Nesmím si nechat tuto uštěpačnou poznámku, ale Gideon byl zakoukaný do Charlotte a jen strávil trochu času s Gwen a "poslal" Charlotte do patřičných míst, vy víte kam =). Ne že bych měla Charlotte ráda, lezla mi na nervy v knize a ve filmu též, jen mi to přišlo trochu nedokončené. V jedné chvíli s tou, v další chvíli s onou.
Gwendolyna rodina se úplně vymkla mým představám. Až na Charlotte, tu jsem si nějak takto představovala.
Velmi moc se mi líbil vývoj vztahu hlavních hrdinů, byli spolu prostě skvělí

Velkým plusem je pro mě prostředí kde se Rubinrot odehrává a tím je Londýn. Zbožňuji Londýn a myslím, že si ho až moc idealizuju. 
  
Doufám do budoucna, že budou zfilmovány všechny tři knihy.
Rudá jako rubín je dobrým filmem na klidný večer. Rozhodně ji doporučuji!













V příští části se můžete těšit na zhodnocení k filmu Hobbit.

3 komentáře: