středa 27. listopadu 2013

Přečteno: Nadpozemská - Cynthia Hand

- série Nadpozemská
- 360 stran
- vydalo nakladatelství CooBoo
- 1.vydání
- andělé

Zjistit, že jste částečně anděl, není zrovna běžná rutina ani procházka růžovým sadem, zvlášť když víte, že máte naplnit na Zemi poslání, že máte úkol, který byl svěřen jedině a právě vám, ale nikdo vám neřekne, jaký ten úkol přesně je. Nicméně Clara, hlavní hrdinka trilogie Nadpozemská, se s tím statečně pere. Dokonce se snaží zjistit, kdo je ten pohledný kluk, kterého vídá ve svých snech a který zjevně nějak patří k jejímu poslání. Má ho zachránit? Je tohle smyslem jejího života?

Moje zhodnocení: Obsahuje spoilery
Byla jsem opět velmi zvědavá na další zpracování téma andělů.
Bohužel jsem z této knihy nebyla zrovna moc nadšená.
V té době, když jsem ji četla. Jsem zrovna neměla moc náladu na ty „rodinné knihy“. Od toho všeho se asi mé nesympatie odvíjeli. Očekávala jsem trochu více akce, toto byla spíše romanťárna, kterým zrovna moc neholduju.
Musím, ale uznat, že příběh této knihy není zas tak špatný, ovšem hlavní hrdinka Clara mě moc nevzala.
Připadala mi dětinská a naivní. Nějak mi nesedla. Jako snad všechny postavy v této knize. Když bych si měla zvolit mezi Christianem a Tuckrem, tak bych raději zůstala sama. Ani jeden mě neupoutal. Tucker byl trochu vtipnější, ale jeho cukrování s Clarou mi prostě nesedlo.
Další kdo mi nesedl je Clařin bratr. Připadal mi jako rozmazlený fracek, který dělá naschvály, protože se nechtěl přestěhovat. Clařina matka byla pro mě v knize postradatelná.
Jediné co se mi opravdu líbilo, byly Clařiny vize, ve kterých viděla Christiana v hořícím lese.
Za to co opravdu nesnáším, jsou dlouhosáhlé popisy létání andělů. Popisovat, jak mi vítr čechrá peří je prostě směšné. Létání ano, ale v přijatelné míře.
Jako to bývá ve všech pubertálních filmech a taktéž i ve velkém množství literatury se i zde objevuje téma maturitní ples. Popravdě takových knih jsem četa už tucty a je to pořád to samé. Všechno je dokonalé, milenci jsou zamilovaní a samozřejmě je zvolí králem a královnou.
Samozřejmě se Clara do Christiana zamiluje, ten o ni ovšem nestojí a tak se zase „odmiluje“ a zkusí štěstí u Tuckera, který se dá vcelku snadno sbalit. Výčet jejich společného času byl pro mě vyčerpávající a místy nudný.
Kniha začíná být zajímavá až ke konci. Kdy se objeví i temní andělé, kteří nejsou na straně dobra. Clara se s jedním z temných setká. Anděl je starý přítel její matky. Ta nám na setkání dorazí také..
V jednom okamžiku se obě ocitnou dokonce v pekle, ovšem jen na pár minut.
Claru čeká několik odhalení, její vize se splní, ale je v tom jeden velký háček. Určitě má být zachráněn Christian? A kdo vlastně Christian je?? To se dozvíte v Nadpozemské.


Popravdě zdá se mi, že by Nadpozemská mohla být jen samostatný román a ne trilogie. Oba dva další díly mám doma, ale opravdu není jisté, kdy se k nim dostanu, zda-li vůbec.

Obálky této série jsou skvostné..Právě proto jsem po ní sáhla..

Žádné komentáře:

Okomentovat