sobota 30. listopadu 2013

Vražedná pomsta aneb Nejlepší film tohoto roku!!


Ve čtvrtek jsem se po všech možných strastech - bylo v tom počasí, přesněji ledovka - dostala do kina na 2.díl Hunger Games a jak vypovídá název článku: 2.díl HG byl naprosto epický! Pro mě nejlepší film tohoto roku, co jsem viděla, a že jsem jich viděla opravdu spoustu. 

Moje zhodnocení: Obsahuje spoilery
Začátek filmu se nesl ve znamení oslav vítězů 74.ročníku Hunger Games - tedy Katniss Everdeen a Peety Mellarka z 12. kraje..
Bylo to takové turné po všech 12. krajích, které bylo zakončeno v hlavním městě Panemu Kapitolu..
Katniss a její přátelé si jsou vědomi, že její malá vzpoura v předchozí aréně, bude mít následky.
Prezident Snow ji chce vidět mrtvou. Proto se rozhodne uspořádat 75.ročník Hunger Games, ve kterém platí pravidlo, že tentokrát do arény nastoupí již korunovaní vítězové z předchozích her..Pokaždé dva - žena a muž - z každého kraje..
Ve 12. kraji je to Katniss, Peeta a Haymitch. Haymitch je mentorem obou vítězů. Právě jeho Katniss prosí, aby zabránil Peetovi se dobrovolně do her přihlásit.
Bohužel se oba vítězové vrací do nové arény, která si na ně připraví nové nástrahy( mlha, opice, krvavý déšť, tsunami a také reprozobové, kteří dokáží napodobit hlas jejich blízkých..) a nové (ne)přátele..
Vše se na konci velmi zkomplikuje a rozhřešení se dočkáme až v nadcházejícím díle..

Rozhodně bylo poznat, že na 2.díl byl mnohem větší rozpočet než na díl první. Byl 2x tak dobrý, 2x tak akční a 2x dospělejší. 
Herci hráli naprosto bravurně! Kostýmy byly dokonalé..Z některých Katnissiných šatů jsem byla úplně vedle. Stejně tak mnohem více efektů a ač jsem se některých pasáží od přečtení knihy obávala - dopadly stejně dokonale jako vše.
Některé scény mě opravdu dostaly, měla jsem na krajíčku.. Dojemné, strhující!!
Filmaři si daly opravdu velmi záležet, aby vše bylo perfektní..
Taktéž soundtrack byl dobrý..

Herci, které známe z 1.dílu - tedy hlavní postavy Katniss, Peeta a Gale, se ve dvojce posunuli o kus dál. Vyspěli a začali mnohem více zasahovat do povstání proti Kapitolu..Blíží se krvavá revoluce!
Byla jsem také velmi spokojená s výběrem nových postav. Sam Claflin coby Finnick Odair byl vážně dobrý..Oblíbila jsem si ho stejně jako v knize a naprosto splnil mé očekávání. Johanna se mi zase líbila pro svou neohroženost a impulzivní chování..
Po shlédnutí dvojky jsem jednoznačně TEAM PEETA!! Josh mě prostě ve dvojce velmi překvapil a neumím si představit Katniss s nikým jiným.

Popravdě po skončení filmu jsem ještě dlouhou dobu seděla v údivu.."Vydýchávání" mi vydrželo ještě druhý den!







Žádné komentáře:

Okomentovat